Přidat odpověď
A co by se podle Tebe měly děti na základce učit? Pro každého je přece důležité něco jiného, na základce předpokládám se děti učí základy všeho a specializují se pak na střední / vysoké škole. Hodnotit snahu známkami je nesmysl. Zkrátka každý nemůže mít samé jedničky, protože nemá schopnosti na to se potřebné znalosti na jedničku naučit. No tak bude mít trojku. Důležitý je výsledek, proč učit děti něčemu jinému, v životě bude vždy podstatný výsledek, snaha nesnaha. Jaká vede cesta k dosažení jedničky pro to které dítě není až tak podstatné. Někdo musí věnovat moc úsilí v tělovciku, někdo je sportovně nadaný, tak to má zadarmo. To samé platí u všechno.Kdo je blbý, no tak prostě mít jedničku z matiky nikdy nebude, může z něj být úspěšný sportovec, řemeslník nebo cokoliv jiného. Záleží podle mě spíš na rodině, jak se k známkám postaví, rodiče ví nejlíp, k čemu jejich dítě tíhne, když vím, že mám doma inteligentního flákače co nosí s přehledem krásné dvojky, tak ho budu směřovat k jedničkám, když budu mít dítě snaživé, ale s trojkami, tak zkrátka od něho jedničky očekávat nebudu, protože je to mimo jeho schopnosti. Pokud někdo s trojkami bude chtít jít na VŠ, no tak se nejspíš nedostane, protože na to nejspíš nemá. Kdo na to má, tak je snad schopný se naučit tak, aby se dostal. Takže nevidím zatím lepší způsob hodnocení než jsou známky, ten je jediný více méně spravedlivý. 5 chyb v diktátu, pětka, co tam chceš třeba zkoumat. Že někdo musel k jedničce napsat stovky cvičných diktátů doma, zatímco někdo jiný se na to nemusel celý školní rok ani podívat a má taky jedničky, to není až tak podstatné.
Předchozí