Vic veci, to by bylo na dlouhy povidani...
Jen tak narychlo par bodu:
- Nespravedlivost znamkovani vsem stejne - neodrazi to tu peci, pili a praci jednotlivych zaku. Treba moje starsi dcera vi, ze dvojka z matiky je pro me neakcepovatelna, pri jejich schopnostech a nadani (v podstate jakakoliv dvojka
). U druhe dcery to muze byt jinak, tu budu mozna za trojku chvalit.
- jednostranny zatezovani deti a duraz na intelekt, zanedbavani kreativnich, estetickych a muzikalnich schopnosti. O manualni zrucnosti ani nemluvim!
Tlak na ucitele zezhora, casto nesmyslna byrokracie.
Penzum vyuky - na gymplu 26 vyucovacich hodin tydne znamena 50-60 hodin prace.
Mela jsem dny, kdy jsem musela "hlavou prohnat" az 200 deti...
Vyuka v 45 minutovym rytmu je silenost, 36 zaku ve tride, kazdyho "videt" a vnimat, vest, vychovavat. Pak 5 minut pauza - staci tak na prejiti do jine tridy a dalsi skupina, o jidle nebo toalete si nechat zdat.
Ani uz na to nechci myslet, fakt smekam pred dobryma ucitelama.
Par jsem jich opravdu poznala, jako ucitele nebo kolegy.
Je to dar od panaboha.
V lepsich podminkach se da vychovat dobrej ucitel i z prumerne nadanyho ale ty podminky jsou ted hrozny.
Napr me kolegyne nahlas litovala - "kdyz ona zacinala ve skolstvi v 70. letech, byl uvazek 16 hodin tydne"!! A mensi tridy.
Atd.atd....
Nojo, uvidime, jestli se budu za par let az tak moc nudit a pujdu zase ucit...