"Aleno, nedávno byl v televizi dokument tuším z Chánova, kde učili číst "děti" ve věku 15 let a starší (i dospělé, kdo měl zájem). A číst neuměli a na konci toho projektu chabě zvládli číst 2 lidé, ale jako fakt mizerně, ostatní lidé postupně odpadli a nenaučili se nic."
Ale to není argument pro známkování. Ti lidé neměli zřejmě žádnou motivaci - celé roky se dost dobře obešli bez čtení, proč by to měli chtít namáhavě měnit
Já taky vím, že bych měla vědět a umět tohle a tamto, ale pokud to není v centru mého zájmu nebo opravdu nutná potřeba, tak se k nějakému učení prostě nedonutím.
Ono s tou školou nejde JEN o známky, ale o celý způsob, systém. Tam kde se známky jen vymění za slovní hodnocení, se moc nespraví (ale lepší, než drátem do oka).
V podstatě zcela stačí, když se dítě naučí číst, psát a trochu počítat. (a zjevně se dá v klidu žít i bez toho čtení, jak je vidět). To, co ho nebaví, stejně zapomene, ale hlavně ta nutnost se to naučit, v něm zabije touhu dozvědět se něco i o tom, co by ho bývalo bavilo hodně.
A to, co člověka fakt baví, k tomu se během života dopracuje tak jako tak. Netvařme se, že nebýt školy, tak vůbec nevíme, jak svět funguje a ulice jsou plné tupců