Přidat odpověď
Nejsou ani tupější, ani vyspělejší. Jak psala Monty, nůžky se mnohem více otevřely. Na jedné straně jsou děti, které jsou hodně napřed, na té druhé děti výrazně zaostalé, vyvíjející se v nepodnětném prostředí, zabývající se odmala jen malým množstvím činností. Ubývá dost toho "středu". Bohužel současné školství dnes razí cestu podpory jen těch slabých dětí, tam tečou neskutečné peníze. O podporu těch výborných se naše školství nestará. Dnes ráno jsem četl diskuzi, kde se jedna paní uč. ptala na názory kolegů. Má ve 2. třídě dítě, u kterého SPC i PPP diagnostikovaly mozkovou retardaci, IQ pod hranicí 70. Dítě naprosto nerozumí ničemu, nechápe, o čem se spolužáci baví, tím pádem se z kolektivu přirozeně vylučuje. Neumí se začlenit, proto používá agresi. Rodiče souhlasí s umístěním do praktické školy do péče speciálních pedagogů, jejich dítě je nešťastné. Na toto dítě už padly nemalé prostředky v podobě koupi doporučených pomůcek, ministerstvo jim platí doučování na běžné škole (hodiny ambulantní nápravy). Přestup do praktické školy byl zamítnut a toto dítě dále podstupuje další vyšetření, doporučená asistentka (tu na úvazek 0,8 do května!! nepůjde nikdo dělat, rozhodně ne člověk s kvalifikací). Dítěti se předelají výstupy podle praktické školy na ZŠ (ovšem učitelka na ZŠ si s tím neví rady, nezná výstupy praktické školy a nedovede odhadnout, co je takové dítě schopno zvládnout) + další a další doučování na doporučení PPP. Jednak zde tečou obrovské sumy peněz a také si nikdo nedovede představit, jaké je to být v kůži takového dítěte, když ho stále někdo zkoumá, vyšetřuje, je mezi dětmi, kterým nerozumí a ony nerozumí jemu, stále se kolem něj mění lidé na doučování, nově asistentka. Inkluze v ČR není ani trochu zvládlá, naopak, většinou je to nesmyslné mrhání peněz.
Předchozí