Pokusím se odpovědět, byť ne adresně
1) proč vůbec na víceletém gymnáziu studuje - protože chtěl ze ZŠ pryč. I s horšími známkami na nynějším gymplu je spokojenější (a srovnání s bývalými spolužáky má, protože tréninky jsou v místě jeho bývalé základky, setkává se s nimi cestou ze školy atd.). Ano, měl naši podporu, značnou pomoc. Dostal se na obě školy (druhé bylo dvojjazyčné gymnázium, nakonec zvítězilo to současné)
2) má na to? - záleží na tom, podle čeho hodnotit, respektive, kde a jak stanovit hranici, že na to má. Vyhroceně to lze postavit - pár dvojek/jedna trojka s přimhouřením obou očí ještě ano, avšak dvě už ne vs. hlavně že nepropadá, důležité je, aby udělal maturitu.
3) nyní záleží na něm, jak se připraví a složí zkoušky. Pokud by se mu to nepodařilo, tak by zkusil sportovní gymnázium a ekonomku (tam je víc oborů, snad bychom něco vybrali a někam by se dostal. Moc díky za tipy, za takový ten pohled out-of-the-box
4) každý školní kolektiv se dříve či později rozloží na děcka, co mají vyznamenaní, a na ty, co jsou na chvostu. Mně škola šla sama (až na tělocvik, zato syn je pohybově nadaný až moc
. A dneska si říkám, koho zajímá, že jsem odmaturovala se samými jedničkami...
5) nepamatuji si, kdo a jak to přesně v diskuzi formuloval - vážně byste SVÉMU dítěti (kdyby bylo na víceletém gymplu) s dvěma čtyřkami doporučily, aby šlo jinam?
6) hodně mě zaujala myšlenka, o jaké škole bychom uvažovali a jak by se situace vyvíjela, kdyby měl takové výsledky na základce. To určitě stojí za zamyšlení; vlastně i proto, aby se ani syn, ani my nemuseli starat, kam po ZŠ, jsme ho přivedli k úvahám o víceletém gymnáziu.
Jo, zkoušky se konají za tři týdny, aby bylo jasné, kdo do vyššího stupně postoupí, a aby byl čas podat přihlášku jinam.