Jak jsme investovali u nás:
Období ZŠ
- výběr vhodné programem, přístupem... i za cenu dojíždění a delšího doprovázení, tj. zkrácený úvazek, abych to zvládala (tedy menší mzda - finanční investice)
- pestrá zájmová činnost vytvářejí možnost najít svoji parketu, zájem, který by se dal rozvinout profesně, a samozřejmě celkový rozvoj jak co do tvrdých tak především měkkých dovedností.
Pak 8lg, z toho jedno dítě několik ročníků na soukromém (Mensa), protože je dys- a na státní by se asi nedostal, (druhé tedy zdarma celou dobu na státním), obě rok studia (sexta) v USA - efekt angličtina, rozhled-nadhled, schopnost se o sebe postarat v cizím prostředí, vyjít s lidmi...
VŠ (jen jedno dítě, druhé zabalilo studium ještě před maturitou a nyní již těží z toho, co umí a je schopno se naučit mimo školy, celkově ja je "nastartováno") - podpora studia mimo bydliště (tedy dle oboru, nikoli "tady je přece možností dost") a částečně v zahraničí. Taky to již nese ovoce