Přidat odpověď
To ano, ale spoustu činností se deleguje. Například každý rok píši několik zpráv na OSPOD nebo PČR. Na OSPOD většinou o dětech svěřených do pěstounské péče, jak děti prospívají, jak se chovají, jestli se stravují v ŠJ, jak pěstouni komunikují se školou, co docházka apod. Na PČR většinou tehdy, když se někdo podílí na trestném činu, při absencich, ... To vedení ani dělat nemůže, máme na škole 800 dětí. Ale samozřejmě to vedení "monitoruje".
Někdy z OSPODu nebo i z PČR volají přímo nám třídním, pravda je, že čím dál méně, protože ty rozhovory jsou značně neurčité, konkrétní informace o dítěti po telefonu sdělit nelze. Ale třeba pokud jde o záškoláctví, tak nejrychlejší bývá zavolat třídnímu a zjistit, zda je dítě ve škole. Bohužel na takového kurátora, který byl ochotný se ráno zastavit u dítěte doma, aby mu připomněl, že má jít ráno do školy, protože mamince to bylo buřt, jsem narazila jen jednou před lety. Dnes na takové věci nejsou lidi nebo ochota, nevím. Náš OSPOD především papíruje a pak podobná situace jako před lety, končí odebráním dítěte z péče rodičů.
První kontakt s OSPODem zajišťuje vedení, nebo rodiče, v tomto případě teta. Ale mluvit s kurátorem ve smyslu, že dítě má vážně problémy a že mu můžeme podat informace, domluvit si schůzku, to samozřejmě můžeme.
Předchozí