Přidat odpověď
Koníčku,
to je pravda, ale učitelství není jen o znalosti vyučovaného předmětu, jak je to, pokud mám informace, dnes stále mnohde pojímáno. V základu pro všechny je potřeba didaktika, stručná speciální pedagogika, atd. atd... A praxi bych u učitelů považovala fakt za nezbytnou.
Znám kantorku, která zjistila, že nedokáže učit, když se ocitla před dětmi naostro po ukončení pedagogické fakulty. To by se vážně mělo stávat co nejméně a v jejím případě to sice byl i špatný odhad její vlastní (nemá přirozenou autoritu na výuku puberťáků, k čemuž směřovala), ale i špatná praxe, která jí to názorně nepředvedla mnohem dříve, a špatná výuka, která věnovala spoustu času znalostem předmětu (s lehkým přeháněním jako by se chystala přednášet na VŠ a ne učit na druhém stupni), ale naprosté prd práci s kolektivem třídy, nácviku dovedností...
Předchozí