Přidat odpověď
Okolíku, o škodlivosti jsem opravdu přesvědčená, nemusíš se mnou souhlasit. Že bychom si z Finského modelu vzali pouze toto, se neobávám, protože zatím není vůbec reálná vůle si z něho vzít cokoliv, bohužel, především peďáky jsou katastrofa. Jako například když jsme s mužem vedli kurz pro lidi, co pracují s dětmi v církvích, tak jsme tam opakovaně měli jak vystudované učitelky, tak studentky peďáků, a všichni se shodovali na tom, že nechápou, proč se to, co je učíme my, nenaučily na peďáku. To mi připadá docela katastrofální, vzhledem k tomu, že jsme tam neučili žádný velký objevy. O tom, jak mají málo praxe a tak dále ani nemluvě. Nebo když za mnou přišla kamarádka, co si na starý kolena ten peďák dodělávala, s prosbou, abych jí pomohla s bakalářkou, a já jsem zjistila, jak nesmyslně jí tu bakalářku vede její vedoucí... jak po ní chce výzkum a navrhuje jí metody, který by vůbec nevedly k relevantnímu výsledku... navíc dělat výzkum, když se ho na tý škole učili dělat DVĚ HODINY... prostě otřes, otřes.
o Finském školství třeba tady, mimochodem začalo to především změnou v tom, jak se vzdělávají učitelé:
https://www.youtube.com/watch?v=_e-xziXbbmw
https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi/
https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi-ii-o-vzdelavani-z-hlediska-perspektivy-rovnosti-a-spravedlivosti/
https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi-iii-jak-se-vzdelavaji-finsti-ucitele/
Předchozí