správná myšlenka to je, ale spíš než vyhazovat nebo rušit AP, bych zavedla zpět speciální/zvláštní školy.
Jsem AP a mám 3 děti... 2 z nich jsou super typický příklad správně nastavené inkluze - dětem pomohu s prvním krokem, ujistím je v postupu, sem tam upozorním, že by bylo vhodné si to po sobě přečíst a jsou schopni si některé chyby najít. 3. dítě je však totální propadák. Nemá na to být v dalších ročnících, neboť se zasekává na elementárních neznalostech... Krátkodobá paměť slabá, dlouhodobá totéž. Motá jablka s ořechy, stromy se zvířaty... a ještě se hádá, že to má dobře... procvičování nefunguje, motivace selhává, neb neustále podvádí (i doma)... toto dítě na běžné zš nemá co dělat.
Z celkového počtu téměř 30 dětí ve třídě jich má již nyní IVP 6, AP mají 4, objektivně jsou na alespoň IVP minimálně další 4 děti.. a to jsme na prvním stupni... Jsem zvědavá, jak tito lidé dokáží zvládat chemii, fyziku, když už teď těžce nestíhají pouhou vlastivědu a přírodovědu...
takže za mě myšlenka fajn, podpora super, ale zaměřit se zpět na to, které děti jsou ještě schopné projít ZŠ v pohodě (s AP) nebo už nejsou.