Přidat odpověď
V praxi je to velmi různé, ale drtivá většina PPP mimořádně nadaným dětem nic moc nepřiklepne. Leda by šlo o nějaký výrazný např. přírodovědecký talent a škola neměla k dispozici ani mikroskop, tak to pak jo. Ale někde na úřadě, nevím, zda na krajské úrovni nebo celostátní, sedí baba, a ta tvrdí, že nadané děti nejsou děti se speciálními vzdělávacími potřebami a nemají nárok na nic, ani na tu jednu blbou hodinu pedagogické intervence. Tu a tam se doslechnu, že nějaké dítě dostalo kartičku do knihovny s přístupem k databázím nebo tisíc, dva na encyklopedie, nicméně ve srovnání s dětmi na opačné straně spektra (statisíce ročně) je to směšné.
Můj starší syn je v péči PPP tři roky a za tu dobu škola dostala dvě stovky na jednu útlou knížečku. Loni mohla dostat litr, ale asi se jí nechtělo do toho papírování, tak řekli, že ne. Letos vedu do školy mladšího syna a finance fakt neočekávám. Ale tyhle děti finanční podporu až tak nepotřebují, aspoň na prvním stupni - potřebují hlavně pochopení a podporu pedagogů, respektující přístup, zajímavou práci, zpětnou vazbu. Na internetu se dá najít hafo materiálů zadamo, jenom chtít a opravdu se na vyučování připravovat. Mám teď čerstvou zkušenost s jedním skvělým učitelem, syna doslova zachránil, jinak by první stupeň doklepával psychicky zhroucený v nouzovém domácím vzdělávání.
Předchozí