Svůj příspěvek jsem napsala s již téměř 9 měsíčním časovým odstupem. Na věc se již dnes dívám s větším nadhledem, ale v ten velký den mi moc do smíchu nebylo. Bohužel jako rodička = klient se dívám na celý pobyt v nemocnici - porodnici jako na celek a nerozlišuji oddělení od oddělení. Kvalita odborné péče je věc jedna a přístup k pacientce je věc druhá. Obojí má velký význam. Dnes mé vrstevnice a kamarádky nastávající maminky velmi pečlivě zvažují, kde své miminko přivedou na svět, největší reklamou je zkušenost nás, rodiček. Je velká škoda, že kredit a jméno porodnice kazí přístup a práce jedné osoby, o které jsem ještě snad nikdy neslyšela nic pozitivního. Svou zkušenost jsem s ní měla poprvé asi v 8. týdnu těhotenství, kdy jsem pro krvácení byla hospitalizovaná na rizikovém oddělení. Vryla se mi do paměti jako velmi chladná a cynická vůči všem a jen jsem se modlila, že nebudu mít tu čest s ní přijít víckrát do styku. Nemohu pochopit, že Dr. Novotná, která je sama velmi mladá, má takový nehorázný přístup a nic se s tím přes názory "jejich obětí" neděje.
Věřím, že většině personálu jde o dobré jméno porodnice a je dobře, že sestřičky reagují na naše názory a diskutují o problémech a našich zkušenostech. Možnost volby nadstandardního pokoje a lepšího pokoje pro porod nepovažuji za prioritu při výběru porodnice. Daleko raději budu rodit ve standardních podmínkách, ale s personálem, který má trochu toho "lidského tepla" v duši. :-)))
Předchozí