| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Kat,
projektové vyučování má svoje háčky.... Na jednu stranu se mi líbí princip, kde páťáci berou druhou světovou válku - a v jazykové hodině si čtou dobové texty z novin, ve výtvarce budují modely bunkrů atd. - ovšem pak jim jaksi unikají souvislosti. Druhá světová válka nevznikla za jeden den, ty důvody byly hlubší a táhnou se poměrně daleko do historie... a podobně válka neskončila 9. května - ty následky si celý svět nesl po desetiletí a svým způsobem si je neseme dodnes.
Takže já mám k projektovému vyučování výhradu tu, že si "vyzobává" témata a potlačuje to "nezajímavé", které ale pak chybí k uchopení problematiky.

Takže by to chtělo nějak vzít si z těch projektů to užitečné (např. sladit, kdy se co učí - my jsme v elektru najednou začali počítat s imaginárním číslem - a v matice se bralo až za rok, takže jsme z toho byli totálně zmatení - zvlášť když nám to číslo bylo najednou podané fenomenologicky - prostě to tak je a nazdar). Ale pokud je výuka složená jen z nepropojených projektů, tak je z toho guláš.

A dala bych větší volnost v organizaci výuky, a třeba předměty ve větších blocích - aby šlo udělat to, že "dneska se učíme o orientaci mapy, tak jdeme do parku" či "probíráme románské stavby, zaběhneme si k rotundě sv. Martina", bez domlouvání a povolování výletů.

Frontální výuku bych taky nezatracovala, záleží na těch studentech. Měla jsem dvě paralelky, páté třídy, na dějepisy a zeměpisy - a jedna třída byla ta, s kterou jsme všechno řešili společně, a děti dělaly obíhající planety a chodili jsme ven, a opouštěly jsme nebo rozšiřovali témata, protože se furt na něco ptaly - a paralelka vysloveně "chtěla" sedět v lavicích a poslechnout si, co jim budu vykládat. A v podstatě jim bylo nepříjemné, když jsem je tahala z lavic, nebo i se jen na něco ptala. A někdy si myslím, že jsou ty děti tak unavené, nebo tak relaxované, že CHTĚJÍ sedět a "nechat se bavit"... A Některý věci je potřeba fakt napřed vysvětlit, než s nimi člověk vrhne do "projektu"... Prostě všeho s mírou....

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 3-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.