Přidat odpověď
Zasjaj,
no nevím, mít celý předmět pořád jen referáty spolužáků, by mě teda fest nebavilo... i když většinou, pokud člověk sám vybere téma a sám odpřednáší, tak to může být motivující - ale zase jen pro někoho. A poslouchat se to obvykle nedá... jak výjmečný projekt, budiž, ale aby tak byla koncipovaná celá výuka, mi přijde dost šílený... ale tak ono je šílený všechno, když se to přehání... jako oslavovaná práce po skupinách, když je tlačená horem dolem, tak z toho vznikne vopruz - a navíc to začne být pěkně nefér, protože v té skupině bude obvykle jeden dva, kterým na výsledku záleží a ti to všechno oddřou, zatímco ostatní se flákají...
Prostě by bylo potřeba, aby to v té výuce bylo všechno nějak namixované. Skupinka je fajn, když je to občas, referáty jsou fajn, když je to občas, frontální výuka je OBČAS zapotřebí, podobně jako neuškodí se občas naučit něco nazpamět (třeba vyjmenovaná slova nebo tu násobilku, kterou pak člověk potřebuje celý život - narozdíl třeba od čeledí hmyzu).
Průšvih je, když je to jen frotnální výuka, nebo jen cochcárna, nebo jen učení se nazpaměť nebo jen referáty nebo jen práce po skupinkách..... plus může se stát, že skutečně nějaká třída "chce" tu frontální výuku a vezme si z ní víc, než když je člověk nutí k různým "samostatným aktivitám" a naopak - jsou třídy, kde frontální výuka skončí buď tím, že se haranti houpou na lustru, nebo tupě civí (protože u toho začnou nudou hibernovat)... A tohle by měl učitel taky zohlednit - ale taky by měl mít prostor to zohlednit (osnovy, nařízení atd.)...
Předchozí