Přidat odpověď
Naprosto souhlasím, že je potřeba vyváženost. Třeba ty skupiny moje děti totálně otrávily. U nás se vytvoří skupina napříč celým prvním stupně, vedoucí skupiny je vždy páťák, děti jsou do skupin namíchané tak, aby byly věkově podobné. Skupina si zvolí jméno, znak, pokřik a pak během roku plní různé úkoly pracuje na celoročním projektu. Zní to ideálně, ale není. V páté třídě byly moje děti vedoucími a byly nešťastné. Záleželo jim na výsledku, ale neměly páky na to, ale přiměli ostatní děti ke spolupráci. Takže většina práce byla na nich. Pamatuji si, že měli vytvářet nějaký herbář a syn nemohl dostat z jedné holčičky její část práce. Večer před odevzdáním mu přinesla, ne listy do herbáře, ale sáček ještě mokrých rostlin, nepojmenovaných, s ulámanými částmi. Syn to místo ní skládal, lepil a hledal názvy. Dostali za to málo bodů a i snad toto dílo učitelka zkritizovala směrem k němu, jako vedoucímu skupiny.
Možná si někdo myslí, že jsou takové skupiny přínosem, ale moje děti to nenáviděly.
Předchozí