Přidat odpověď
Darinaa, tos mě skoro rozesmála.
Kniha se za tu cenu, co je uvedená jako původní, samozřejmě prodává. Minimálně v drtivé většině kamenných knihkupectví, ale dost často i na netu. V eshopech se pochopitelně prodává levnějc, z principu tohoto způsobu prodeje - menší náklady atd.
Knižní obchod funguje tak, že je právě stanovená tato maximální fixní cena, i dnes občas dokonce vytištěná na knize, z níž se odečítají slevy (rabaty) směrem dolů pro jednotlivé články obchodního řetězce.
Takže knihkupec dostane od distribuce třeba rabat 30%, čili knihu místo např. za 100,- nakoupí za 70,- a dál ji prodává. Může ji prodat maximálně za stovku, což většina z nich i dělá a vydělá na ní 30,- korun. Může samozřejmě ale zvolit strategii, že část toho svého rabatu přesune jako slevu pro zákazníka. Takže prodává třeba za 80,- a na knize vydělá pouze 10,-, ale zato k sobě přetáhne zákazníky a knih prodá víc a vydělá stejně. Tuhle cestu většinou volí e-shopy, protože mají obecně menší náklady. Ten kamenný knihkupec žije v zásadě z ruky do huby a je rád, že je rád, takže drží cenu na povoleném maximu. Zase si tu knížku něj můžeš prolistovat a nekupuješ zajíce v pytli. Něco za něco.
Hele, utratím za knihy ročně několik milionů, takže si troufám říct, že do toho vidím a opravdu mě rozesmíváš, jak si to představuješ.
Předchozí