Přidat odpověď
Kudlo, to je dobrá otázka a za dobu, co jsem pracovala ve škole,jsem se tomu věnovala a sepsala jsem to. Ale nevím, jak to mám ve zkratce říct tady a navíc ještě nikoho nepopuzovat, že jsem pyšná.
Jo, problém je v tom, že tvůrčí učitelé nemohou učit o Janáčkovi, jak by považovali za dobré pro děti, mohou jim max. povídat nějaké jeho životopisné blabla a pak jim dát test a to fakt zbytečné JE. Protože to o hudbě nic neříká. Mohou žáky vést na cestě, kterou je odkaz Janáčkova života. On ten odkaz napsal do hudby. Můžou žáka učit té hudbě rozumět. Proč.. no třeba proto, že Janáček v životě zažil hodně bolesti a hodně ztrát. Byl jiný než ostatní, vymykal se a platil za to vysokou cenu. Navzdory tomu zřejmě splnil svůj těžký úkol na světě. Janáčkova hudba je jeden z možných léků na zoufalství, samotu, pocit nezvladatelné životní krize. Můžou to dělat proto, že je možné (ne jisté) uvidět v té hudbě neuvěřitelnou krásu a to je do života velká posila, snižuje to pocity bezvýchodnosti a potřeby najít náhradní řešení. Teoreticky takhle vybavení lidé mají kapacitu i dát za sebe ostatním, co to potřebují.
Potom je ta část v hudební výchově, která formuje myšlení. To ale fakt už vůbec nevím, jak to ve zkratce říct, snad jen tak, že to je něco,co chodí podobnými cestami jako matematika, jenže "příjemnějším" způsobem.
To je v hrubé zkratce, protože musím jít.
Předchozí