Přidat odpověď
Tak jsem si chvíli googlila...
"Pokud si rodiče přejí pro své dítě vysokoškolskou dráhu a jejich potomek má výborné známky, přihlásí ho k přijímacím zkouškám na víceleté gymnázium v 37 procentech případů.
Zhruba pětina dětí z rodin, které si pro potomka přejí vysokou školu, pak na víceletých gymnáziích nemá takové známky. Naopak 16 procent žáků z rodin, které o vysokou školu pro dítě neusilují, má známky výborné.
Kolem 38 procent rodičů se domnívá, že kvalita základních škol se po odchodu části dětí na víceletá gymnázia zhorší. Mezi vysokoškolsky vzdělanými má tento názor 47 procent lidí.
„To může znamenat, že takzvaně ambiciózní rodiče vnímají odchod dětí na víceletá gymnázia jako faktor negativně ovlivňující kvalitu základních škol a volí pro své děti přechod na víceletá gymnázia i právě proto, aby jejich dítě nezůstalo na – domněle zhoršeném – druhém stupni základní školy,“ uvedli autoři průzkumu."
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/vicelete-gymnazium-chteji-pro-sve-dite-hlavne-vysokoskolaci-ukazal-pruzkum-40280134
I při vědomí toho, že jde o hodnocení v páté třídě, kde má výborné známky vzhledem k obsahu probíraného učiva kdekdo, zajímalo by mě, co se tedy stane s těmi 63 % dětí s výbornými výsledky, co na víceletý gympl nejdou.
Jsou mláceny do hlav klacky, aby se dostaly na úroveň slintajícího Pepíčka?
A pak se samozřejmě nabízí otázka, jak mohou rodiče dětí, které odejdou na druhý stupeň na 8G vědět, že by ten druhý stupeň na základní škole byl na tak primitivní úrovni, jak hlásají?
Předchozí