Žženo,
jenže v našem systému ji opouštějí, obrazně řečeno, kvůli čistšímu ubrusu v jídelně a jednomu knedlíku ke guláši navíc. Což je absurdní. Víceletá gymnázia jsou ve většině případů jen výběrové základky, se stejnou frontální výukou, se stejným nebo velmi podobným dělením předmětů, jediný rozdíl je, že ve třídě na víceletém gymnáziu nejsou mentálně retardované inkludované děti ani děti z blbých poměrů nebo intelektově slabší, které mají na základce problémy s učivem. A dětem na základce nikdo nijak nebrání, aby se učily "rychleji" nebo "víc do hloubky".
Fakt si pamatuju, jak jsem si kdysi, když byl syn malej myslela - na základě toho, co jsem (především zde) četla - že jsou víceleté gymply školy reflektující realitu nového tisíciletí, že to není stejné Rakousko-Uhersko jako základní školy, a když jsem pak zjistila, že ne, byla jsem dost překvapená.