Přidat odpověď
Neznámá, to, co píšeš je taky důležitá poznámka pro pochopení a vysvětlení toho, proč se na plošné navyšování mezd dívají lidi různě a není na to jednotný názor.
Lidi mají v průměru různé platy v různých regionech. Vlastně chápu, že pražákům s jejich průměrnou mzdou přidá plat učitele bídný a že v Praze s prakticky neexistující nezaměstnaností je učitelů kritický nedostatek.
Tam kde žiju já sice nemají lidi minimální mzdy, ale řekla bych, že většina je pod oficiálním průměrem a plat učitele je tady považován za přiměřený s ohledem na odpracované hodiny, placené volno atd.
Učitelky, které znám si na svojí práci nejvíc pochvalují právě kratší pracovní úvazek, který se dobře kombinuje s péčí o děti.
A také v mojí sociální bublině se v reálu stávkující učitelé s velkým pochopením lidí nesetkávají... Tady není nic neobvyklého mít i s vš podprůměrný plat... A nejsou to jen zdravotní sestry...
Nikdo je neuráží, nepodceňuje, váží si jejich práce, ale prostě s ohledem na celkovou životní úroveň v kraji, odpracované hodiny většině lidem připadá jejich ohodnocení přiměřené...
Ono by tomu zatraktivnění jejich povolání, kromě dalšího navyšování, přispělo i to, kdyby se z našeho školství přestal dělat pokusný králík, tj. snažit se zařadit mezi "normální" děti i ty zcela nevzdělatelné a nevychovatelné, kdyby nemuselo být kvůli gdpr tisíc podpisů a souhlasů na každou akci, kdyby se místo tisícero dalších kravin začlo konečně věnovat ve škole tomu, kvůli čemu je školní docházka povinná -- učit se. Pak by se i našli lidi, kteří by ve výuce viděli nějaký smysl a cíl.
Předchozí