Přidat odpověď
Ano, podle mě německý systém je sice hodně oldschool, ale pořád je to systém, něco, co nějak platí a má to nějakou výpovědní hodnotu.
Za mě by se ve škole mělo celkově hodnotit méně. Hodnocení totiž není výstup, ale pouze nástroj v učebním procesu. Nutný, ale nástroj.
V současné škole, a té naší zejména, se hodnocení nadužívá, zneužívá a přeceňuje. Mj. je dobré si uvědomit, že nikdy nejde hodnotit naprosto objektivně. Jde se snažit té objektivitě přiblížit, ale vědět, že není možná.
Současná česká škola má hodnocení (známkování) jako poslední a jediný použitelný nástroj k udržení kázně, to je strašně špatně.
Za mě nejobjektivnější možné hodnocení, kterého jde ve škole dosáhnout, je kombinace kvalitního slovního hodnocení a procentuální úspěšnosti v didaktickém testu.
To jde udělat a není to nic tak nepředstavitelného nebo nákladného, ale zaprvé by někdo kompetentní musel vychovat učitele, kteří by to uměli (taková lidé u nás nejsou nebo nejsou ochotní učit budoucí učitele), a potom by učitel´museli mít pro takovou práci podmínky. Nyní je nemají ani náhodou.
Předchozí