eudo, nikoliv, nedá jim to lepší známku, ale dá jim to šanci si konkrétní tvary zafixovat... např. zrovna malá/velká písmena jsou za trest, to si nenačteš, tam ti jen čtení (nekonkrétních) textů nepomůže... daleko účinněji si to zapamatuješ na konkrétních textech, kde je to uvedeno s jistotou správně... divila by ses, kolik obcí si třeba na vlastních webovkách uvádí název obce chybně
(víceslovné názvy s malými a velkými písmeny) nebo chybně skloňují...
na ten diktát se připraví tím, že si ten text přečtou a zafixují si správnou podobu slova, odpadne to, že nerozumí dobře diktátu, že nestíhají... cíl - správný zápis, je dosažen
diktát bez nácviku předem má jediný smysl, zjistíš, jak dobře gramatiku děti ovládají, je to jen test, nikoliv učení se... (a nezjistíš to u těch, kdo píší pomalu, protože je diktát pro ně nestíhatelný a nijak neodráží jejich umění gramatiky
)