Přidat odpověď
"Možná že dcera dobře ví, co dělá. Chápu, že jsi z toho hotová, ale furt lepší když má nějakou vizi, než kdyby říkala "ale já nevím". " A to z toho nejak vyplyva, ze ma vizi? ja teda ctu, ze motivaci pro ucnak je, ze nechce zadnou dalsi skolu.To je teda duvod. Ja bych teda silela a snazila se s dcerou rozumne domluvit. Pokud ma dite dlouhodobe o vyuceni v nejakem oboru zajem a vybereme kvalitni skolu, tak proc ne. Ale to fakt neni vetsinovy pripad naseho ucnovskeho skolstvi. K uplatneni vyroku typu "neco praktickeho se nauci" vubec dojit nemusi. Kdyz ctu narky rekvalifikantu - lidi, co jsou dospely a chteji se dobre naucit remeslo a jdou se vyucit do ucnaku - tak je to casto podobne, nizka uroven, odbyvani prace, absence novych technologii. A opravdu si netreba delat iluze o tom, ze v soucasne dobre jdou na ucnak vsichni nateseni do remesla:
Z posledniho setreni PISA: "....Výsledky po krajích nemusí být zcela reprezentativní, vzorek škol v jednotlivých krajích je malý – ale jednoznačně průkazný je například podíl žáků, jejichž schopnost číst a vnímat texty je na tak elementární úrovni, že jim to komplikuje fungování v práci i osobním životě – jsou na úrovni 1 z 6, přičemž za nutný zaklad se považuje úroveň 2. Na učilištích bez maturity je takových žáků skoro polovina a jejich podíl roste. A pozor, učiliště za to nemohou. Jde o patnáctileté, kteří tam právě teď nastoupili. Přicházejí sem ze základních škol...." https://fertek-blog.eduin.cz/2019/12/09/tohle-skolstvi-neni-pro-kluky-rika-pisa/
Uciliste bych se snazila setsakra dobre vybrat. A jak pise Libík, intru bych se vyhla.
Předchozí