Přidat odpověď
je to fakt škoda, bohužel to tak často chodí.
moje dcera chodila na 1. stupeň na ZŠ s rozšířenou výtvarkou (myslím, že měli o hodinu navíc a měli dvojhodinovky), kterou neučily jejich třídní učitelky, ale byla tam extra učitelka jen na Vv. byla naprosto úžasná, děti tvořily na velké formáty a ne na uprděnou A4, jeden obrázek dělaly obvykle měsíc (od prvních návrhů...) - učila je pečlivým postupům. brala je ven kreslit v plenéru, kreslili zvířata v ZOO... v 5. třídě to propojila s dějinami umění a návštěvami památek z různých období. ze všech těch dětí, i těch jakože "nenadaných", vykřesala maximum, ty obrázky byly vždycky naprosto nádherný.
moje dcera, který se "výtvarnu" věnuje, říká, že veškerý základy umí od ní. hlavně to, jak se k tomu postavit, jak nad tím přemýšlet, nehnat se dopředu, neodbývat to.
když pak dělala talentovky na ZUŠku na výtvarný obor, tak jsem tam slyšela ty učitele z komise, jak si mezi sebou šuškají a mluví o tom, jak je neuvěřitelně vycepovaná, včetně toho, že si po sobě pečlivě uklidí. a všechno to byla zásluha týhle úžasný učitelky.
takže podle mě je tvořivé zabíjení času obrovská škoda
Předchozí