Yuki, ale vždyť jsme se tady o tom x-krát bavili, co dokáže dětem udělat vystudovaná učitelka. Já jsem tedy o našem školství ztratila iluze a platí to, co všude jinde - rozhodující je ten daný člověk. člověk, který má cit, dokáže respektovat, že děti jsou různé. Dokáže látku vysvětlit.
Pro mě už ani není tak zásadní, jak moc toho ten člověk naučí, ale aby si ty děti z té výuky něco vzaly a byly v té škole spokojené, sakra. My jsme měli kombinaci úplně vyhořelé a hloupé učitelky, která děti nic nenaučila, ale i se jim posmívala a shazovala je před ostatními. Dávala jim ve dveřích diagnózy, ale když přišel někdo s potvrzeným ADHD, dohadovala se s rodiči, že to jejich dítě určitě nemá
. Učitelka, která opravila chyby v diktátu, co ve skutečnosti nebyly chyby a následně nebyla absolutně schopná tu chybu uznat.
Jestli se mi něco líbí na 2. stupni (nebo na víceletých G), pak to, že děti nemají jednoho učitele. Protože když dítě nesedne učitelce na prvním stupni, má pět let pekla.