Yuki,
to je úplně fuk, kolik inženýrů je na 1. stupni. On se totiž ne každý inženýr na 1. stupeň pohrne. Moje zkušenost je, že nejen inženýři, ale i správně vystudovaní kvalifikovaní kolegové 2. stupně mají problém jít na ten 1. stupeň byť jen suplovat. Problém je, že všichni ti "správně" vystudovaní včetně tebe bojují proti tomu, aby inženýr mohl učit na 2. stupni.
Pak to ovšem vypadá ve školách tak, jako u nás. Matematiku na 2. stupni učí 3 inženýři a dvě učitelky prvního stupně, protože nikdo jiný učit matematiku neumí. A fyziku učí člověk, co má vystudovaný dějepis s ruštinou a učí tělocvik, a pak holka, která nikdy neučila, ale holt na ni zbyla. Já, která bych ji učila ráda a učit ji umím, ji učit nemůžu, protože nemá kdo učit tu matematiku. Fyzikáři vymírají, na ped. fakultě se do toho oboru nikdo nehrne, protože kdoo fyziku umí, jde raději dělat něco jiného. A když se najde někdo, kdo ji umí a umí ji i učit a chce ji učit, tak mu společnost dá jasně najevo, že bez té správné školy nemá mezi těmi schopnými co dělat.
Že se na fakultách neučí to, co by se učit mělo, je dlouho známý fakt. Mně ale moje celoživotka pro tuhle práci vybavila dobře. Možná štěstí, možná volba školy. Nevybírala jsem totiž podle toho, kterou mám nejblíž, ale jezdila jsem tam, kde jsem zjistila nejlepší reference s ohledem na dostupnou vzdálenost.
A taky to pro mě ped. minimem neskončilo:
2013 - 2015 Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, učitelství pro 1. stupeň CŽV – DVPP
2012 - 2014 Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, speciální pedagogika CŽV – DVPP, specializace psychopedie
2004 - 2008 Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, učitel střední školy CŽV
1995 - 2000 Česká zemědělská univerzita, Lesnická fakulta, krajinné inženýrství
říjen 2019 Kurz první pomoci u dětí - Zdravotníci s. r. o.
srpen 2019 Činnostní učení ve výuce matematiky ve 3. ročníku - Mgr. Renáta Šimšová (Tvořivá škola, z. s.)
červen 2019 Podpora čtenářské gramotnosti na základní škole - Jindra Plamitzerová (SCIO)
srpen 2018 Učíce učíme se, aneb rozvoj matematické gramotnosti žáka i učitele - PhDr. Jitka Michnová
březen 2018 Implementace inkluze do škol - ITveSkole.cz
duben 2017 Hodnocení v úloze zpětné vazby pro žáka se SVP - ITveSkole.cz
srpen 2016 Pedagog a paragrafy ve škole - Mgr. Ladislav Dvořák
březen 2016 Metody a formy výuky v pedagogické praxi - Mgr. Miroslav Jiřička
listopad 2015 Hodnocení a klasifikace jako nástroj pozitivní motivace žáků - Mgr. Miroslav Jiřička
březen 2010 Efektivní práce s experimenty ve výuce fyziky - Descartes
únor 2010 Laboratorní práce – výroba zajímavých zařízení (hraček) za babku - Descartes
říjen 2009 Jak zajistit bezpečnost dětí a žáků při školních a mimoškolních akcích - Národní institut pro další vzdělávání
září - říjen 2008 - Experimentální výuka fyziky v 6. ročníku ZŠ Tvořivá škola – činnostní učení
září 2000 - květen 2001 Cesty k efektivnější výuce - Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
Od května 2019 pak jednou nebo dvakrát každý měsíc jezdím odpoledne po práci do Prahy na
Elixír pro 1. i 2. stupeň, od září k tomu ještě absolvuju Kavárničky matikářů.
Coby učitelka matematiky, fyziky i jako elementaristka už mám dost reakcí od dětí, rodičů a dokonce i některých kvalifikovaných kolegů, abych si mohla říct, že tuhle práci umím. A to jen díky tomu, že před 20 lety si mohla jedna paní ředitelka dovolit mě zaměstnat, i když jsem neměla to správné lejstro, a měla odvahu to udělat, i když mi ještě neuschnul inkoust na inženýrském diplomu, takže jsem nemohla být považovaná ani za toho odborníka z praxe.