Přidat odpověď
Nám by na známkách ani tak nezáleželo, kdyby to nebylo jedno z nejdůležitějších kritérií při přijímání na střední školu. V sedmičce jsem to ještě nechala na synovi a krom výchov, Mat a AJ měl jen dvojky a důtku třídního za zapomínání. Teď v osmičce ho kontrolujeme, přesto začátek školního roku vypadal bledě. Trvalo mu dost dlouho, než z prázdninového módu přepnul na školní, takže do pololetí bylo co opravovat. Na výzo měl dvě dvojky, z toho jednu zbytečnou. No ale když chlapec zahájil fyziku 5,4,3, tak ještě může být rád. Nemusí nad učením trávit hodiny denně, stačí přečíst co je v sešitě (+ je teda nutné ten sešit vést, což pro něj loni nebylo samozřejmé....), víc jak půl hodiny denně to většinou netrvá. Ale nesmí to "nechat koňovi", což je jeho životní filozofie, a k tomu musím vyvinout mírný nátlak. Kdybych to ale nechala čistě na něm, tak trojky na vysvědčení budou zcela jistě. Sám říká, že i ve škole od učitelů dostali "nalejvárnu" na téma známky, průměr, body, přijímačky....... a na většinu dětí to prý funguje, prospěch se zlepšil, v celé třídě byla na vysvědčení jen jedna čtyřka.
Doufám, že časem naskočí sám, stejně jako starší syn, ten naskočil v devítce a od té doby je plně samostatnej, nyní na VŠ.
Bohužel v té 8 a 9 třídě je to stres kam a jestli se dostane na SŠ, navíc jsou i silný ročník, takže velká konkurence. Trochu lituju, že není na 8G, bylo by to teď bez nervů, ale z hlediska dojíždění jsme to tehdy zavrhli. U staršího, ročník 2000, to bylo víc v klidu.
Předchozí