Přidat odpověď
.libik,
akorát, když se rozhodneš změnit profesi takovým způsobem, tak si můžeš nejdřív zkusit ten domeček nakreslit, aniž bys to studovala. U toho zjistíš spoustu věcí, které neznáš, nevíš, a máš možnost se rozhodnout, jestli si to teda dostuduješ, nebo se na projektování domečků vykašleš.
Když se rozhodneš učit, tak nemáš možnost si to vyzkoušet a teprve pak se rozhodovat. Dokud do té školy nevlezeš, nikdy nebudeš tušit ani půlku z toho, co tě čeká.
Vlastně mě napadá, co by mohlo fungovat. Kdyby takový inženýr mohl dělat buď asistenta, nebo tandemového kolegu. Kdyby alespoň toto bylo možné bez ped. vzdělání. Ale to by zase mělo podmínku, aby ten vystudovaný a v tuhle chvíli řídící učitel uměl s něčím takovým pracovat a takový tým vést. Třeba u toho asistenta je pořád nejrozšířenější představa, že sedí u konkrétního dítěte a pomáhá mu. Přitom pokud funguje jako druhé ruce, nohy a oči toho učitele, tak ten kvalifikovaný by si měl s tím dítkem odborně poradit. Měl byů. Ovšem narážíme na to, že ani kvalifikovaný a na peďáku vystudovaný pedagog vlastně neví nic nad rámec obecné pedagogiky a didaktiky, takže má často problém i s tím, jak svůj obor učit, natož jak ho předat i někomu, kdo se nevejde do tabulek.
Na tandemy zase nejsou peníze.
Prostě aby tam ten nekvalifikovaný člověk nebyl hned sám.
Zase mě napadá ta moje studentka. Je spokojená, nadšená z toho, že může jen sledovat a nezávazně zkoušet. Při suplování projde různými třídami a zjistí, že na stejné věci každá třída reaguje jinak. Má možnost si projít hodiny různých učitelů. Chodí na porady, vidí dokumentaci, takové ty věci nad rámec, dohledování všude možně....většinu z toho nemusí, nemusí dělat samostatné přípravy, a přesto odchází příliš zničená na to, aby ještě psala diplomku. Prostě buď je ve škole, nebo píše. Na spoustu věcí má možnost se připravit, až bude ve třídě sama, nezaskočí ji to.
Něco takového má mnohem větší smysl, než nějaké formální vzdělání. To si myslím já.
Předchozí