Přidat odpověď
Yuki,
"učitelé nemají tři semestry specky, ale bohužel se to dřív neučili vůbec, starší učitelé o specce neví nic, chybí dvpp pro všechny a hlavně kvalitní pomoc učitelům"
Což je, podle mě, špatně. Když pominu ty obecné předměty, tak zbydou dva semestry v dnešní době velmi smyslupného studia. Proč není tlak na to, aby si pedagogové, kteří při svém studiu neměli specku ani jeden semestr, nějaké takové vzdělání doplnili? Proč není té speciální pedagogiky na pedagogické fakultě více?
Když jsem viděla, co všechno se ta skoro šedesátiletá učitelka s 30 roky praxe musela učit na teoretické zkoušky z matematiky (několik semestrů), kterou učí v 1. - 3. třídě (my jsme takové věci nedělali ani na té technické VŠ, prostě suchá teorie plná definic a matematických symbolů), a přitom za celých 5 let měla snad 1 semestr specky, v rámci kterého si jen vyjmenovali, co do speciální pedagogiky patří, ale už rozhodně nebyl prostor na to, aby se třeba dozvěděli, jak která vada ovlivňuje učení, natož aby se naučili, jak pomoci, tak prostě smysl takového studia nevidím. Ale hlavně, že ten papír má a může ještě těch asi 5 let, co jí zbývají do důchodu, učit.
Předchozí