Yuki,
"příprava učitelů je špatná, učí se teoretický zbytečnosti a neučí se nic pro praxi, vlastně stejně jak to potom učí tito učitelé ve školách děti"
takže je skoro jedno, jestli někdo něco takového absolvuje nebo ne...v současné době...
Tohle by se mělo řešit a ne pořád šíbovat s tím, který papír už je dostačující. Teď je prostě snaha nějak zaplácnout tu díru, která se otevřela před šesti lety a od té doby se pořád jen prohlubuje. Není to ideální způsob, ale je nejrychlejší a v současné době už ta rychlost má význam. I tak si myslím, že to inženýři nevytrhnou a žádné hordy se jich do školství nepohrnou, zejména, když vidí, jaké "nadšení" by je tam čekalo.
Když k tomu připočítám to, že nejsilnější ročníky jsou nyní v páté a šesté třídě (tuším, že rok narození 2008 je vrchol babyboomu), tak jde o akutní vyřešení zvýšeného počtu dětí a tříd na 2. stupni. Za pár let už nebudou nekvalifikovaní potřeba a buď odejdou, nebo tu kvalifikaci akorát dokončí a nejspíš se přesunou na střední školy, kam se přesune i ta nejsilnější vlna žáků.
A třeba se do té doby povede udělat něco i s těmi fakultami. (No dobře, v tomto směru jsem asi moc velký optimista.)
Každpopádně mi ta bouře nevole kvůli něčemu, co se za pár let stejně zase změní, přijde nepřiměřená a zbytečná. Nechápu, že nevadí, že v současnosti učí bakaláři, na prvním stupni leckdy asistenti, protože prvostupňové učitelky vykrývají chybějící lidi na stupni druhém, ale vadí představa, že by snad mohl učit někdo, kdo má úplné vysokoškolské vzdělání, jen v jiném oboru. Nějak nevím, jak současnou situaci řešit jinak a lépe a pokud možno rychle. Zvedání platu na natolik zajímavou úroveň, aby se do školství vrátili ti vystudovaní řádně, co zdrhli jinam, moc nefunguje
.