Přidat odpověď
Teoreticky by měla pomoci PPP. Syn může mít opravdu nějakou skrytou poruchu učení, která se díky rozumnému a vstřícnému přístupu školy (zatím) neprojevila. Až v budoucnu narazí na nerozum a nevstřícnost (což se některým dětem stane už mnohem dříve, takže skončí v PPP už na prvním stupni), mohlo by se něco promeškat. Než seženeš termín, než zjistíš, co vlastně dítěti je, jak to řešit, začneš řešit, pak se teprve začne srovnávat případně pošramocená psychika... no a může ho to třeba poškodit u přijímaček.
Prakticky bych se raději obrátila přímo na nějakého doporučeného odborníka, protože v PPP můžeš narazit na mladou nezkušenou krev a za dobu seance, kterou dostanete k dispozici, se prostě nedá otestovat úplně všechno – potřebuješ člověka, který už předem dokáže odhadnout, v čem může být problém – a podle toho vhodně zvolí testy.
Za numerickými chybami sice obvykle bývá problém s pozorností, ale může to být třeba i nějaká fyziologická věc, která ho otravuje/bolí a omezí jeho výkon, klidně jen nesprávný úchop, specifické uvažování, zkřížená lateralita... když to bude vědět a bude s tím počítat, může to pak lépe kompenzovat a třeba jednou dostat nějaké doporučení k přijímačkám (i kdyby to měl být předepsaný zvýrazňovač, což ani nevím, jestli dětem píšou, ale podle mě by ho některým rozhodně měli psát třeba i místo času navíc).
Předchozí