Přidat odpověď
Delete,
ale to není o tom, že dítě sedí nehybně x hodin připoutané před počítačem. Moje děti obvykle mají tak dvě tři online povinné třídy denně - třeba 9:15- 10:00, 11:00- 11:45 a 2:30-3:10. Narozdíl od kamenné školy si můžou během hodiny odběhnout v tichosti na záchod, můžou u počítače sedět, dřepět, klečet nebo stát na hlavě (pro dítě s problémem s páteří je skutečně možnost polohování při učení důležitá - sedět na tvrdé židli ve třídě je pro něj likvidační) - a je to mnohem MÉNĚ času než by seděli ve škole (už jsem to psala - takhle dělají školu 20-25 hodin týdně, místo 35+ úkolů). Takže pohybu a možností mají víc než v kamenné škole a navíc není omezený na přestávky. Jediný, co vidím jako problém, je že mají "zaostřeno na obrazovku" - že tam není to přepínání mezi pohledem na dálku (učitele před tabulí) a na blízko (sešit) - je to jen střední vzdálenost (počítač) a blízko (sešit).
Jedeme to třetím a čtvrtým rokem a velká spokojenost.
Vzhledem k tomu, že otázka zněla, jak by MĚLA vypadat distanční výuka, tak píšu, jak si myslím, že by to mohlo / mělo fungovat. Samozřejmě, že v nouzové situaci v Česku, je jasné, že je to o spoustě kompromisů a že je to ve fázi hledání... Proto klobouk dolů před těmi, kteří to zvládají ke spokojenosti dětí i rodičů.
A ještě - vidím rozdíl mezi distanční VÝUKOU a SAMOSTUDIEM. Nám vyhovuje distanční VÝUKA, kdy děti učí učitelé a rodiče z povzdálí řeší více méně jen technické problémy. Někomu jinému může víc vyhovovat domácí škola nebo samostudium. Ale o to v dotaze imho nešlo.
Předchozí