Přidat odpověď
Okolíku,
bylo tu napsáno, že když to jde na malé vesnické základce, tak od ostatních je to jen výmluva, že to nejde...
Jinak já chápu výhody online hodiny pro ty, co ty možnosti mají, ale vím taky o těch, co tu možnost nemají. A právě kvůli nim mi v téhle situaci, kdy by se to klidně nějakou dobu bez školy obešlo úplně, přijde nefér takové hodiny dělat. Pokud někde můžou všichni, super, ale vadí mi zpochybňování toho, že to někde nejde a že důvody jsou různé. Často ty možnosti nemají právě děti, které už tak mají ve škole problém. Ty děti, co mají možnost trávit čas online výukou, tak mají i mnoho dalších možností, jak se to nebo ono naučit. Navíc online výuka je zase jen pasivní příjem, někdo to tam dětem předžvýká, naservíruje...je to škoda ve chvíli, kdy mají možnost najít si svůj způsob, jak se něco naučit.
Nejde to sice tak rychle, ale do budoucna to považuju za důležitější, než jestli se stihne všechno probrat. Navíc každý potřebuje pomoc s něčím jiným. Když to budu řešit v rámci online hodiny, tak pro spoustu z nich to vlastně bude ztráta času, který by mohli věnovat vlastnímu zkoumání. Když budu jen něco vykládat bez otázek, tak na to nepotřebujou online hodinu, ale stačí nějaké pěkné video s něčím koukatelným (i na fyziku i na matiku jsou moc hezká výuková videa). Takže dávám přednost tomu, že poskytnu různé zdroje, nechám je s tím trochu poprat a dám možnost se kdykoliv na cokoliv zeptat, případně si ověřit výsledky svého snažení.
Jo a dvě z mých čtyř holek měly mít online matiku od prvního dne, učitelka jim hned zadala čas a způsob výuky, a stejně prý neměly ani hodinu, protože to nefungovalo. Šlo o problémy technické i lidské, jak jsem pochopila. Tak to zvládají bez toho.
Předchozí