Přidat odpověď
Děti mám velké, ale přišlo by mi v aktuální situaci fajn:
kdyby v každé třídě jedna učitelka (na druhém stupni třídní) vysondovala možnosti a potřeby dětí a rodičů a podle toho si je rozdělila do skupin, se kterými by
- komunikovala sms či telefonicky / mailem, Bakaláři atd. / "vyšší" on-line komunikací
- zadávali by práci jednotně pro všechny předměty, k dispozici by byl alespoň týdenní kalendář úkolů a termínů, který by koordinovala (nebo alespoň sledovala) třídní
- penzum práce jasně rozlišené na základní (pro děti a rodiče, co mají všeho plné kecky) a prémiové s rozšiřujícími možnostmi pro ty, kdo potřebují děti zaměstnat nebo pro děti, které mají chuť dělat víc
- jasně daný způsob a možné časy konzultací (volejte od - do, pište maily)
- k dispozici odkazy na konkrétní výuková videa či texty k probírané látce (ne "vygooglete si"), 1x týdně zasílání tištěných materiálů dětem, které net či tiskárnu nemají (poprosit rodiče o příspěvek na tisk a poštovné nebo peníze SRPŠ nebo hledat sponzory mezi rodiči i jinde)
- dobrovolně volitelné práce z výchov, předmětů, které nejsou základní
- zajištění pravidelné komunikace se všemi dětmi, těm bez netu alespoň v domluvených intervalech telefonovat; pokud některé dítě nereaguje, volat, zda něco nepotřebuje
A cílem by bylo v klidu zvládnout zhola nezbytné, bez stresů a hořkostí a následných výtek, že dítě neprobralo rozmnožování vodoměrek.
... Je mi jasné, že pro učitele by to byl VELKÝ záhul. Je to už teď velký záhul pro všechny učitele, kteří dělají víc, než zasílají maily typu "učebnice str. XXX, kdo neodevzdá do zítřka 7:00 za pět"; a myslím, že většina učitelů rozhodně víc dělá.
Předchozí