Přidat odpověď
Báro,
to rozvržení si práce na týden bylo první, co jsem děti "učila". I těm starším, i těm mladším, jsem napsala návod (a maldším i našla i sama vytvořila ukázku), jak na to. Třeťáci to mají ode mě vlastně jako dlouhodobý úkol. Ale já je i ve škole od první třídy nechávám hodně rozhodovat o činnostech a plánovat si, co kdy udělají, v malém jsou na to zvyklí, tak to pro ně není úplně nové. Bez podpory rodičů to asi úplně nejde, ale mám i zpětnou vazbu, že to fakt zvládají. Někdo dělá každý den od každého kousek, někdo prý jeden den jeden předmět, druhý den další...
U některých doporučených aktivit třeba napíšu, že mají dělat každý den kousek. Jinde to nechávám zcela na nich.
Velkým jsem psala, že u matiky je lepší každý den kousek a stanovit si maximální dobu, kterou tomu věnují bez ohledu na to, kolik toho za tu dobu zvládnou. A střídat činnosti, naučit se odložit to, co nejde a vyplnit ten čas něčím, co půjde lépe, najít si, jaký zdroj je pro ně lepší, jestli text, video, zkoušet sám....
Kolegyně z paralelky zadává práci po dnech. Teda vždy jim to pošle na celý týden dopředu, ale na každý den rozepsané, co kdy mají dělat. Ale co vím, tak to takhle má asi jediná.
Předchozí