Vpodstatě tvou opatrnost sdílím. Co se dnes dá s našimi daty dělat, může mít pro daného člověka obří důsledky, které jen (a zatím) nevidíme.
Není to "jen" otravný marketing - když se podle dat o našich preferencích upravují podmínky služeb, ceny, výsledky vyhledávání....je to problém.
Nemluvě o tom, když se data o životním stylu, zdraví, trasách dostanou třeba pojiš´tovnám například.
U státních orgánů to samé - otázka je jen, kdy se databáze zneužije. Je bežná praxe, že soukromí detektivové od bývalých kolegů dostávají data z evidence obyvatel či ještě citlivějších databází.
Takže ten postoj "nikoho nezajímám" je dost lichý. I postoj "stejně o nás všecko ví" je blbě, minimalizace dat nás dost chrání.
Nejsem úplně důsledná, ale kde nemusím, žádná data nesdílím, platím radši hotově, nastavení soukromí v prohlížeči, PC systému i mobilu nepodceňuju.
Slevové kartičky beru jen anonymní (podpora prodeje množstvím nákupů, ne výměna slevy za osobní údaje). Na netu jsou obří brokeři s daty v reálném čase, kde se všecka tato data prolívají v online sekundových aukcích pro (re)marketing. Tam se dá i vystopovat cena individuálních dat - vždy větší než ta nabízena sleva nebo služba zdarma.