Přidat odpověď
Kroniko, to je právě ten problém. Ona tu inkluze kdysi byla, akorát se tomu tak vznešeně neříkalo. Zvláštní školy byly hlavně v okresních městech, takže děti, co by jinak chodily d specek, prostě chodily do školy s ostatními. Byly pomalejší, tehdy se říkalo, že i "hloupější", ale ony prostě učivo základek nezvládaly, tak měly jen horší známky, běžně to byli trojkaři-čtyřkaři, občas propadly. Jediné, co se po nich ale chtělo, byla KÁZEŇ! kdyby to dítě ve škole zlobilo, skončilo by ve zvláštní škole. Takto třeba skončilo v sedmičce nebo osmičce, ale učňáky na ně byly připravené a byly pro ně i speciální učňovské obory. Z mých spolužáků se takto jeden vyučil zedníkem, další truhlářem, z děvčat byly strojírenské dělnice a jedna se vyučila ve dvouletém oboru přadlenou. Ta pak měla ve fabrice problém, protože chodila do základky s 8-letou povinnou školní docházkou a když se vyučila, ještě jí nebylo 16. Měla proto zkrácenou pracovní dobu, a protože to nešlo jinak, chodila na 8-hodinové směny a v pátek končila dřív.
Ale nacpat do normálních škol děti s poruchami chování, to fakt napadlo nějako hlavu skopovou. To je degradace vzdělávání. Ten, kdo to rozhodnul, by mezi tyto děti ty svoje rozhodně nedal, na to dám krk.
Předchozí