Přidat odpověď
"ojo, my vám rodiče ukážeme, vaše děti nechceme, ale když na tom trváte, tak holt takhle. "
Tohle je vysloveně sprosté. Ne od nich, od tebe.
Já nad tím seděla týden, denně 6 hodin, se zástupkyní.
Jako fakt si myslíš, že je to jen tak? Nejde o manuál, ale o všeobecně platná nařízení. Nemůžeš do třídy nahnat 30 dětí. I 20 už musíš rozdělit. A tak půlku dětí prostě musí mít někdo jiný. Také jsme rozdělovali na základě toho, do kolika kdo potřeboval "hlídání". Učí se jen dopoledne ve všech třídách. Takže děti, které potřebují být ve škole i odpoledne, jsou v jedné skupině, ty dopolední v jiné. Aby tam nakonec neseděli 2 lidé, každý s jedním dítětem, až do čtyř. Protože to o nemíchání skupin jaksi zatím nikdo neodvolal. Je to důvod, proč nesmí fungovat družina normálně. Kdyby to šlo, asi s tím nemá tolik škol problémy.
Jo, u vás máte standardně malý počet žáků, jedete normálně. U nás ne, potřebujeme 2x tolik lidí co obvykle. Jen půlka skupin, pokud by šli do školy všichni, by mohla mít svoji učitelku.
Nikdo (kromě té jedné kolegyně, z jejíž třídy jdou dvě děti, z nichž jedno je dítě učitelské, jehož matka do školy jde) nikoho neodrazoval, naopak, nejprve se zjišťoval zájem a požadavky rodičů a z toho se teprve vycházelo.
Byl to týden plný telefonování jednotlivým rodičům, kombinování a hledání způsobů, aby jim to co nejvíce vyhovovalo. Řešily to třídní učitelky, řešila to zástupkyně (já netelefonuju, moje práce spočívala v tom to dát dohromady podle těch požadavků), ještě teď se řeší, jak v rodinách, kde mají střídavku a kždý rodič to chce jinak...
A nemyslím si, že to jinde bylo o moc jiné a že by někdo chtěl rodičům něco "ukázat".
Asi ne všude se s tím babrali jako my, ale nedokážu si představit školu, kde by se někdo tímhle stavem cítil povýšen a chtěl se vozit po rodičích. Naopak, většině to přineslo spoustu úplně zbytečných starostí a práce. A to, že každý den Plaga plácl něco nového, tomu fakt nepomohlo.
Předchozí