Přidat odpověď
Kuličko, jako kdybys mluvila o mém nejmladším synovi. Stejně s počty, stejně s AJ, stejně se vztahem ke škole. Čte "jakž-takž" ze slabikáře. Např. Mikulášovy patálie čte plynně..zjisti, jestli náhodou si dcera nečte někde "bokem na tajňačku".
Obtíže při čtení "dys" charakteru má dcera a to chce jen jedno, vím to jako rodič i jako učitel: KLID. Pravidelný nácvik po MALÝCH kouskách, protože obvykle bývá porucha koncentrace, takže v klidu a míru malý kousek a pak holt musíš číst ty. Pokud by potíže byly větší, tak péči speciálního pedagoga, ale ten klid a vytrvalá práce po malých kouscích je nejdůležitější. Měsíční výpadek mohl mít vliv, zase to doženete, ale počítej, že byl.
Čtení se dá ritualizoval, zařadit s nějakými okolnostmi do rozvrhu, pokud je dítě takové, že mu to dělá dobře, myslím, že to je častější případ. Ale jde i improvizovat, vycítit moment a tasit knihu, pro některé děti je to lepší.
Předchozí