Přidat odpověď
já naprosto souhlasím s tím, že by učitelka s vš diplomem měla umět všechno ,co se učí na základce. Angličtinu ne, pokud umí jiný jazyk, tato umí němčinu.
Přiznám se, že pokud mám se synem dělat češtinu nebo fyziku, taky mi to chvilku trvá, než si vzpomenu na něco ,co jsem 30 let neviděla, ale aspoň ho neučím nesmysly
co se týká rodičů - já dělám přípravy pro děti tak, aby k tomu rodiče nepotřebovali, stačí umět číst. protože rodiče mají úplně jiný starosti. Pomoc je potřeba při zapojení techniky a vůbec zařízení, a pak na prvním stupni, dokud neumí ty děti číst, ale až to umí, nevidím důvod, proč by museli pomáhat
Samozřejmě, pokud mají čas a chuť, ale není to nutný, aspoň ne v mých předmětech,a to mám matiku a chemii, rozhodně neočekávám, že by rodiče vysvětlili vzorce kyselin.
já mám taky za sebou kdysi gympl, přesto neumím gymnaziální fyziku, stejně tak není nutný, aby uměl kdokoliv učivo základní školy, což ovšem neznamená, že by neměl být schopný je dohnat - ale zase i u té kolegyně - pochybuju, že většina lidí, kteří mají vš vzdělání, by zvládla jen tak přijít v podělí před třídu 25 dětí a začít procvičovat lomený výrazy, stejně tak pochybuju, že to umí a dělají rodiče
nebo matikář (bez dítěte na druhým stupni) že by ovládal větný rozbor, určit druh vedlejší věty, že by se nespletl ve slovních druzích
každý umí to, co dělá, čemu se věnuje,a že někdo kdysi ´vymyslel, že na základce musí zvládnout větný rozbor neznamená, že by to člověk po 30 letech měl mít v hlavě, ani tu Thaletovu kružnici tam není potřeba mít
ono se ve škole očekává, že pokud učitel učí, tak to bezpečně ovládá a ne že si to zopakuje před hodinou, to by sice zvládl, ale k ničemu by to nebylo
Předchozí