kdoto,
všichni to nepředpokládají
.
Jenže když to pak napíšeš nebo pošleš video, tak ti zase půlka rodičů nadává, že si o nich myslíš, že jsou idioti. Tohle je těžké
.
Proto by to mělo být hlavně o komunikaci učitelů a dětí (přičemž ale někteří rodiče jim nedovolí ani vlastní email
, na druhém stupni), u těch menších třeba s dopomocí se zprostředkováním informací a organizací práce.
Jenže hromada rodičů je zvyklá kmitat, jak si škola vzpomene, plnit požadavky učitelů z bběžného provozu. Jiní zase trpí tím, co tady píše daba nebo 1234 1234, tedy už dopředu předpokládají, že jim někdo bude vyčítat, že to děti nenaučili. Je úplně jedno, co se kde píše, mluví, prezentuje, prostě mají v sobě pocit, že to musí dělat, tak to dělají. A vyčítají to i učitelům, kteří nic takového nepožadují, vlastně sami sobě nastavují laťku a u učitelů vzbuzují vyšší očekávání.
Podle mě je to chyba a opakovaně píšu, že nebyla lepší doba než tahle, jak si vymoci změnu přístupu. Chápu, že za běžného rpovozu panuje někde starch, že se nějaký učitel bude po dítěti vozit, když se rodič ozve, nebo když dítě naznačí, že něco neumí. Ale teď jsou taková pravidla, že ten strach ozvat se nechápu.
Ty se taky ozýváš, občas si připadáš jako blbec (tohle je oboustranné, často z důvodu komunikačního šumu), občas je to k ničemu. Ale kdyby to takhle udělal každý, tak ten učitel dostane úplně jinou informaci, než když se mu jeden ozve a zbylích 20 to svým dětem vysvětlí místo něj. A bohužel, tohle není chyba učitele, že se k němu ta informace nedostane, že je potřeba něco změnit. Pokud to vypadá, že 20 to vyhovuje.