Přidat odpověď
Kdoto, narážím na něco podobného u vnuka: prokrista, jak s tím mají ty děti pracovat? Pohádky jsou pro ně nesrozumitelné. 5,5-leté dítě nemůže vědět, co to je rytíř, hrad, meč a spoustu dalších pojmů, stejně jako nemusí znát hrábě, spousta slov je prostě zastaralých. Těm dětem je bližší pohádka o mašince Tomášovi než pohádka o loupežníkovi Lotrandovi. Honzíkova cesta byla poplatná době, stejně jako Malý Bobeš, ty děti to prostě nechápou a já zas nechápu, proč se mají už jako malí vrtat v čemsi, co už je dávno zastaralé. Už když si vezmu slabikář z 1.třídy, kdy jsem sama chodila do školy, tak ilustrace prostě dnešní dítě nechápe. Zato velmi dobře chápe, že maminka má "fon" a na tom současné pohádky, což chápe současné dítko už v nějakých dvou letech.
Předchozí