Přidat odpověď
Tohle je na dlouhou a zajímavou debatu. Co se má člověk v jazyce naučit? Jasně jde o to, co zrovna trénuješ. Sama říkáš, že to klasické testování stylem "zkoušení slovíček" nemáš moc ráda. To je rozumné.
První meta pří zvládání jazyka je srozumitelně se vyjádřit s minimem chyb. To bych nelpěla na jediném možném slovíčku, pokud je synonymum opravdu významově stejné.
Na vyšší úrovni se asi bohatost slovní zásoby dá a musí trénovat a prověřovat jinak než zkoušením slovíček.
Na nějaké střední úrovni, kdy už netřeba tleskat nad zvládnutím vět jako "My name is John", asi má smysl i přístup, který popisuješ. Ale stejně si myslím, že je podstatné, aby student vyjádřil správně, co chce říct. Komunikace, plynulost, přesnost. Pak teprve košatost jazyka.
Záleží na situaci, použití vhodného synonyma může být z hlediska studenta z nouze ctnost i projev dobrého zvládnutí jazyka.
No, ode mě to sedí, sama s angličtinou válčím a ruštinu a francouzštinu jsem skoro zapomněla.
Předchozí