Aleno,
my máme ve škole sice PC v každé třídě, i poměrně slušně vybavenou učebnu, ale nemáme ani jednu kameru, sluchátka nebo mikrofon
.
Sluchátka zrušila právě hygiena, prý je to nehygienické. Měli jsme učebnu na výuku jazyků právě se sluchátky, mikrofony...a všechno muselo pryč
.
Takže máme jen stolní PC na ovládání interaktovní tabule, maily a Bakaláře, ale jinak je to tam úplně k ničemu.
Měla jsem možnost trochu nahlédnout do toho, jak probíhá dovybavování školy. Jak jsem psala, třeba ta naše nemá žádného odborníka na IT, zejména ne na HW. Takže je odkázaná na to, co nám kdo doporučí. Já už tuhle "práci" tahám domů a zatěžuju s tím manžela, ale to není správně, měl by to dělat někdo, kdo je za to placený. Jenže ti, co jsou za to placení, doporučují šmejdy, které jsou ve výsledku úplně k ničemu. To je třeba dotovaná technika přes šablony, což je pro mnohé školy jediná šance, jak se k něčemu dostat.
Takže se spousta peněz vyhází oknem úplně zbytečně, ale není komu za to nadávat, protože škola prostě kvalitního ajťáka neufinancuje. A jen málokterý kvalittní ajťák se chce živit učením, třeba proto, že sice umí tu informatiku, ale ostatní ne. A z informatiky ani napříč školou úvazek neposkládáš.
Znám školy, kde je ajťák ředitel nebo zástupce. To je pak luxus, protože úvazek má snížený, učí, co umí, má přehled o penězích, které má k dispozici, a současně nakupuje, co za to stojí. Tam pak jde skoro cokoliv.
Ale na menších školách je to fakt o štěstí a nadšencích.
Já bych třeba brala, kdyby existoval nějaký poradce pro školy v tomto směru, protože tak, jak to funguje teď, je to k ničemu.