Senedro,
ale jasně, že tohle si pletou pořád. Někteří. Převody jsou kapitola sama pro sebe.
A jasně, že vždycky se najdou jedinci, kteří se na první dobrou nechytnou. Ale když na tebe nechápavě civí ti nejlepší ze třídy, bude chyba jinde.
U nás je fakt realita taková, že neznají ty předměty. Netuší, co je odměrný válec, natož co je páka nebo kladka.
Nebo třeba s tím vážením. Já to v té učebnici viděla, ten popis, jak vážit kapalinu. Ale to nemají šanci si zapamatovat, pokud to sami alespoň jednou nevyzkouší. A naopak, dáš jim váhy (když si doneseš vlastní, o ty prosím do fyziky už několikátý rok, na prvním stupni samozřejmě také nejsou...a mě právě dráždí to, že to u nás nikomu nevadí).
Nebo to měření objemu nepravidelného tělesa, je to v knížkách od třetí třídy snad každý rok. Neříkej mi, že kdo jednou vázal šutr na nit, si nepamatuje, že to dělal
. (Já používám spíš klíč u těch malých, netrvá to tak dlouho.)
Obecně prostě myslím, že tyhle věci by měly děti hlavně dělat. Zejména na tom prvním stupni. Vždyť na tom druhém stupni k tomu není nic navíc, co se týče účelu jednotlivých jednoduchých strojů, dokonce mi přišlo, že v té učebnici od Alteru je toho o těch jednoduchých strojích víc, než v té naší učebnici fyziky. Ale podle mě úplně zbytečně, protože oni potřebují vycházet ze zkušenosti, kterou ale nemají kde vzít
.