Přidat odpověď
Aninabe,
tak rovnice jsou výstup pro deváťáky:
M-9-1-08 formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav
Pro druhé období prvního stupně ani zmínka. To, že to je v Matýskově matematice a Alteru mně osobně jen napovídá, že to není standard. V těch učebnicích je spousta věcí navíc. To, že to tam je, ještě neznamená, že se to má učit a že to děti musí umět.
To je stejné, jako když v Matýskovi pro třetí třídu je obvod trojúhelníku, čtverce a obdélníku a označování stran malými písmeny. Obvod je prostě učivo druhého období a pokud ho někdo ve třetí třídě probere při sčítání délek úseček, dobře, ale očekávat, že to budou děti ovládat a hodnotit to (zejména nezvládnutí) je špatně.
Učit "rovnice" na prvním stupni je tedy možné, ale pouze jako rozšiřující učivo a jako takové by se nemělo zahrnovat do hodnocení. Řešení rovnic se na prvním stupni děje pouze intuitivně nebo mechanicky (my množinové děti jsme to měli v první třídě, mechanicky: x + 2 = 5, x = 5 - 2, x = 3. Ekvivaletní úpravy rovnic následují až po zvládnutí proměnné a výrazů, což je nejdříve v 8. třídě.
Předchozí