Kdoto,
tohle byl celkem běžnej státní gympl...
Starší syn ale fakt nesnášel svý čtenářský deníky, vůbec to pro něj nebylo-zatímco mladší se v tom vyžívá
Tohle byl třeba úkol v kvartě: Poutníka nenáviděl
Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdce
Povinné úkoly:
1. Struktura literárního díla - podrobně
- jazykový plán
- tematický plán
- kompoziční plán
2. Kdo se stal poutníkovým průvodcem? Co tito průvodci symbolizují? Jaká je jejich role? Uveďte další díla, v nichž autoři také pracují s motivem poutníka.
3. Převeďte poutníka do našeho současného světa a napište kritiku nějakého aktuálního celosvětového problému. Vžijte se do role průvodce.
Volitelné úkoly:
4. Vysvětlete pojmy hyperbola
alegorie
groteskno
Které motivy díla dokládají užití těchto pojmů
5. Vypište, které společenské stavy (povolání) poutník pozoruje a napište, jak je hodnotí.
6. Brněnské Divadlo Husa na provázku uvedlo dramatizaci Labyrintu podle scénáře Ludvíka Kundery. Popište toto představení. Porovnejte jej s knihou.