Přidat odpověď
Tak mají tam určitě celý legislativní odbor.
A zřejmě by šlo o něco takového:
USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne xx. dubna 2020 č. xxx
o přijetí krizového opatření
V návaznosti na usnesení vlády č. 194 ze dne 12. března 2020, kterým vláda v souladu s čI. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlásila pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ na území České republiky nouzový stav a ve smyslu § 5 písm. a) až e) a § 6 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, pro řešení vzniklé krizové situace, rozhodla o přijetí krizových opatření, tímto ve smyslu ustanovení § 6 odst. 1 písm. b)krizového zákona.
Vláda nařizuje:
1) v souladu se zákazem pobytu žákků a studentů dle ze dne 12. března 2020 č. 201 se zavádí distanční výuka na ZŠ, SŠ a VOŠ a to podle par. ... ŠZ.
2) Ředitelé školy vydají rozhodnutí ve lhůtě 7 dnů a zveřejní je ednak na budově školy a také způsobem umožňujícím dálkový přístup at o:
a) Formě náhradní distanční výuky
b) O rozsahu a rozvrhu této výuky, přičemž se rozsah učiva dle ŠVP zredukuje na nezbytně nutnou část. Výchovné předměty se vyučovat nebudou, pokud nejsou profilové pro daný obor.
c) O technologiích a programech používaných pro tuto distanční výuku.
d) O způsobu klasifikace při distančním vzdělávání, přičemž se nepoužijí ustanovení školních řádů definující podmínky pro klasifikaci.
e) O způsobu a evidenci nepřítomnosti a o omlouvání. Zůstává zachováno, že nezletilého žáka a studenta omlouvá zákonný zástupce, zletilý se omlouvá sám.
f) O náhradním způsobu plnění povinností v případě, že žák či student, zákonní zástupci, nebo škola nejsou schopní zajistit dálkový přístup a o zjišťování podmínek. Náhradní způsob nesmí časově přesáhnout rozsah distanční výuky dálkovým přístupem.
g) O způsobu předání učebnic a uložených osobních věcí školou žákům a studentům.
h) O způsobu řešení dalších možných překážek, zvláště u dětí se SPUCh a u dětí vyycházejích z materiálně či sociálně slabších podmínek. Těmto dětem bude věnována zvláštní pozornost. O problémech budou žáci, studenti a rodiče informovat včas třídního učitele, nebo ředitele školy.
i) O způsobu a podmínkách práce pedagogických pracovníků po dobu distančního vzdělávání, o zajištění vybavení pro distanční výuku a o určení přímé pedagogické činnosti.
2) Rodiče a zákonní zástupci distanční vzdělávání svých dětí a to především vyhrazením vhodného prostoru a času a v rámci podmínek přístupu k prostředkům dálkového přístupu. Využijí nabídky školy a obcí na zapůjčení takových prostředků. Omlouvají žáky v případě nepřítomnosti nebo technických problémů způsobem stanoveným ředitelem školy (viz čl. 2 písm e)
3) Poskytovatelé síťového připojení, především GSM, zajistí žákům a studentům neomezený datový objem a dostatečný datový tok po dobu trvání uzavření škol. Přednostně vyřídí žádosti takovýchto rodin o poskytnutí bezplatného připojení. V případě sporu rozhodne o povinném operátorovi obec v rámci krizového řízení.
4) Všechna opatření a jejich změny musí reflektovat změny epidemiologické situace a omezení nařízená vládou a opatřeními orgánů ochrany zdraví.
5) Vzdělávání musí být vedeno ve vzájemné vstřícnosti s respektem k individuálním podmínkám a omezením žáků a studentů a jejich rodin.
.....
Předchozí