aleno, výběrovky byly zmiňované v článku o omezení víceletých gymnázií, pochopila jsem to tak, že právě ty jazykové, matematické. mně to tedy přijde jako obdoba kurzů dle obtížnosti, tedy že ti šikovnější holt budou v učivu jinde než ti méně šikovní. a nejsem učitelka, ale individuální přístup podle mne je závislý na množství učitelů. respektive množství žáků na jednoho učitele. holky na prvním stupni chodily do tříd, kde bylo 14-16 žáků a učitelka měla k ruce asistenta pedagoga, protože ve třídě byly i děti se speciálními potřebami. kluk už měl tu smůlu, že je silnější ročník a jich v první třídě bylo tuším 28 (několik vietnamských dětiček nepřišlo k zápisu, ale až první školní den, tak je narychlo přiřazovali do už tak plných tříd). věř tomu, že ač stejná škola, tak to bylo nebe a dudy, protože učitelka se těžko mohla těm dětem věnovat stejně, jako učitelky od holek. konečně, když máš na jednoho žáka necelé dvě minuty z vyučovací hodiny, tak jaké chceš předvést zázraky, když tedy nemáš jet všem dětem stejné učivo
mmch kluk se ukázal jako dys- a na některé hodiny češtiny chodil ke speciální pedagožce. a tam jich zase bylo pár a opět ta výuka byla o něčem jiném, než v plné třídě.