Aleno, je mi jasné, že na každé škole mohou být dobří i špatní učitelé. na druhou stranu se svými dětmi jsem si zažila třídy o 14-16 dětech (holky) s asistentkou i o 28 dětech (kluk) bez asistentky. holky měly v zadní části třídy volný prostor s kobercem, na kterém učitelka s dětmi dělala část aktivit (povídání o knížkách, krokování, přehrávání scének třeba při jazycích nebo prvouce a tak podobně). kluk v té části třídy má lavice. protože někde ty děti "navíc" sedět musí. i kdyby učitelka zavelela "lavice na stranu a rozbalit koberec" a část hodiny zabila stěhováním nábytku, tak by se děti na koberec stejně pořádně nevešly. například. nebo u holek bylo běžné, že část třídy dělala nějakou práci s učitelkou a část v tu samou dobu něco jiného s asistentkou. neumím si dost dobře představit, tak by alespoň tohle základní rozdělení podle potřeb dětí šlo udělat v narvané třídě s jedním člověkem. navíc prostá matika - ve třídě s dvojnásobkem dětí má dítě poloviční možnost například k povídání o přečtené knize, k přednesení vlastního referátu, k samostatnému zahrání na hudební nástroj... takže mi nikdo nevymluví, že základem alespoň trochu individualizované výuky je menší počet dětí ve třídě = větší potřeba učitelů = větší potřeba na prostory ve škole